10 VEDOUCÍCH TRENDŮ V POHOSTINSTVÍ

Tomas Haupt - Apr 23, 2012
0

Rok 2011 byl pro pohostinství velmi příznivý. Podle prognóz má být rok 2012 pro hotely ještě lepší. Tourism-Review.cz vám přináší nejnovější trendy v pohostinství, které zveřejnil hotelový guru Robert Rauch, prezident společnosti R.A. Rauch & Associates.

Hoteliéři se chystají investovat do svých podniků, aby posílili svoji pozici na trhu.

V posledních letech majitelé hotelů plány na renovaci spíše odkládali, protože neměli důvod se do ní pouštět. Zdá se ale, že rok 2012 proběhne pro hotely ve znamení transformace a změny. Mnoho hotelů čeká opravdu důkladná údržba, neunikne jediný kohoutek a hosté by měli být spokojení. Renovace se dotkne nejen pokojů, ale i jídelen, hotelových hal, barů, tělocvičen a dalšího příslušenství. Majitelé hotelů, kteří se pro investici rozhodli, chápou, že skvělý nábytek je pro nezbytný, jestli se mají hosté cítit dobře.

Investice do projektů budou kvůli ekonomické krizi pozastavené.

Tato předpověď není moc pozitivní, ale hotely musí zůstat optimistické. Řada developerů má už v záloze nějaký plán a chce i z této situace vytěžit co nejvíce. Také to není poprvé, co podobná komplikace nastala a vždycky se našla cesta ven.

Očekává se (mírný) růst v oblibě online rezervací.

Podle statistik využívá stále více amerických turistů k rezervaci ubytování internet. Očekává se, že letos využije internet k hledání hotelu přes 114 milionů lidí a 94 milionů z nich také provede online rezervaci. Síla internetu se prosazuje i v této oblasti a hotely, které mají webové stránky už ocenily praktičnost online rezervací. Letos se neočekává velký nárůst tohoto typu rezervací hlavně proto, že většina velkých hotelů už ho využívá. Určitě se ale nedá čekat pokles.

Hosté budou pro vyhledávání a rezervaci ubytování používat mobil.

Většina cestovatelů a potenciálních hostů už mobily na cestách využívají. Díky mobilu mohou kdykoliv vyhledat pohodlný hotel a rovnou si rezervovat pokoj. Podle prognózy společnosti Google budou lidé v budoucnu používat pro tyto účely výhradně mobilní telefony a počítače zůstanou minulostí.

Poptávka po pohostinství ve většině oblastí stoupne, ale ne stejnoměrně.

Rostoucí poptávka je v posledních letech v pohostinství stálým trendem. Od nástupu recese ve Spojených státech se primární trhy dokázaly vzpamatovat a pohostinství mezi nimi. V roce 2012 čeká toto odvětví další zotavování.

Revenue management vnese do vedení hotelu vědu.

Metody revenue managementu se používají už od 70. let, ale ne všichni manažeři si s ním vědí rady. Mezitím se revenue management pomalu ale jistě proměnil ve vědu. Jeho hlavní úlohou je maximalizovat zisky. A tak za úspěchem společnosti už nestojí jen štěstí, ale hlavně tvrdá práce lidí ve vedení, kteří to mají za úkol. Už nejde jen o hledání rovnováhy mezi cenou, nabídkou a poptávkou. Dnes regulují hotely své ceny na základě vědecky podložených předpovědí, které pracují s průzkumy trhu a s aplikacemi business intelligence. Tak například TravelClick má k dispozici předpokládané počty rezervací na rok dopředu.

Rozvoj managementu distribučních kanálu bude mít velký dopad na ceny.

Hotely se budou snažit využít každou šanci k nabídnutí svých služeb, takže management distribučních kanálů bude čím dál důležitější. Pro majitele hotelů je však důležité, aby věděli přesně, na kolik je využívání distribučních kanálů přijde a kolik jim naopak vydělá. Hlavním cílem je využívat ten nejvýhodnější distribuční kanál.

Zavedené značky budou investovat do dohod, aby zvýšili svůj podíl na trhu.

V pohostinství nezáleží na tom, jak velký máte podnik, vždycky se snažíte expandovat. Takže hotely řetězců jako jsou Hyatt, Starwood nebo Intercontinental se snaží dostihnout vzory jako Hilton a Marriot. Pohostinství je zkrátka žraločí byznys.

Heslem roku je růst.

Poptávka se letos stabilizuje, což pro hotely znamená spoustu možností. Podle prognózy se bude situace vyvíjet v tomto duchu do roku 2016. Od roku 2017 by ale měli být majitelé hotelů opatrní. Podle prognózy se bude hotelům dařit a ceny porostou navzdory inflaci. Majitelé hotelů musí být aktivní a snažit se využít dobrý rok co nejlépe.

Vliv sociálních médií na spojení s potenciálními hosty bude růst.

Co se týče novinek v pohostinství, v současnosti používá sociální média ke zvýšení zisku 22 % podniků. Tento podíl by měl v příštích pěti letech růst. Sociální sítě jako Facebook, Bing, Twitter spolupracují se společností Google a hotely tak mají možnost přilákat na své stránky více potenciálních hostů.

Připravil Tourism-Review.cz, zpravodajský portál pro odborníky cestovního ruchu. Více informací na www.tourism-review.cz

Komentáře

Přidat komentář