Air Arabia – s popularitou rostou i zisky

Michael Trout - May 14, 2012
0

Zdá se, že společnost Air Arabia čeká dobrý rok. Ve čtvrtletním srovnání předčil růst zisků veškerá očekávání. Hlavním důvodem náhlého zájmu pasažérů je zvýšená poptávka po nízkých cenách. Od prvního čtvrtletí roku 2012 stoupl zisk společnosti o 11,7 % a zdá se, že tento trend bude trvalý.

Ceny paliv i údržby letadel stále rostou, ale pasažéři chtějí létat co nejvýhodněji. A Air Arabia, jako nízkonákladová letecká společnost v SAE, toho dokáže využít.

Za první čtvrtletí vydělaly aerolinky celkem 47,7 milionu dirhamů, což je obrovské zlepšení, protože vloni za první čtvrtletí to bylo jen 42,7 milionu dirhamů. Díky příznivé prognóze teď společnost plánuje investovat do zlepšení svých služeb, přitom se bude snažit držet ceny dole.

Včetně výdajů dosáhla společnost v prvním čtvrtletí zisku 621 milionů dirhamů. To je neuvěřitelný výsledek vzhledem k tomu, že za celý loňský rok to bylo 531 milionů dirhamů. Nárůst zisků o 21 % navzdory růstu cen paliv a dalších nákladů hovoří jasněji než statistiky.

Původní odhad růstu Air Arabia překonal všechna očekávání. A realita navíc ukázala, že prognóza průměrného růstu 37,45 milionu dirhamů byla příliš pesimistická. Pomáhá lepší úroveň služeb a investice do sociálních sítí se také vyplácejí, protože přinášejí opravdu dost pozornosti. V první řadě ovlivňují pověst aerolinek sociální média jako Facebook a Twitter. Už jen to, že zákazníci o svých zkušenostech s aerolinkami diskutují na Twitteru pomáhá společnostem s propagací.

Konkurence v turismu je tvrdá a aerolinky musejí soutěžit o zákazníky celý rok. A jaká reklama je lepší, než spokojený zákazník? A je prokázáno, že společnosti, které mají na sociálních médiích víc komentářů, mají také více zákazníků.

Čím více lidí shání levné aerolinky, tím více se společnosti snaží snížit své ceny. Air Arabia obsluhuje hned několik letišť. A protože pracuje na trhu, kde jsou také nízkonákladoví dopravci z Egypta a Šardžá, takže konkurence je tu ještě tvrdší. Největší konkurenti jsou letecké společnosti FlyDubai a Jazeera Airways.

Právě proto jsou dneska sociální média pro podnikání tak důležitá. Zákazníci píší o svých zkušenostech čím dál víc, takže pro letecké společnosti je opravdu důležité se na tento fenomén soustředit.

Společnost SAE Air Arabia čeká dobrý rok. Čísla a statistiky mluví za vše. Hlavní strategie je zvýšit zisky, ale zachovat nízké ceny pro své pasažéry. A jestli se podaří správně využít média, můžeme očekávat ještě lepší vývoj.

Související články

Komentáře

Přidat komentář