AIRBNB ZAZNAMENÁVÁ POMALEJŠÍ RŮST

Laura Maudlin - Nov 26, 2018
0

Společnost Airbnb dosáhla vrcholu na svých největších trzích v Evropě a Spojených státech. Tohle je jedním z hlavních závěrů nové analýzy zveřejněné Morgan Stanley, která zdůrazňuje rostoucí konkurenci v podobě Bookingu a Expedie v oblasti krátkodobých nájmů. Báze této zprávy je průzkum 4000 spotřebitelů ve Spojených státech, Francii, Velké Británii a Německu.

Podle výsledků tohoto průzkumu, za posledních 12 měsíců (do října 2018) se zvýšil počet lidi používajících služby Airbnb pouze o dva procentní body, na 27 %. Do roku 2017 společnost rostla o tři procentní body, zatímco v roce 2016 to bylo osm. V souvislosti s tím došlo ke snížení rezervační frekvence o 10 % na jednoho člena, zatímco v předchozích třel letech byla stabilní.

Jak lze takové zpomalení vysvětlit? Výzkumníci společnosti Morgan Stanley to připisují třem hlavním důvodům: povědomí o značce, které dosáhlo vrcholu v studovaných regionech (86 %), soukromí, zákonnost a bezpečnostní záležitosti a konkurence online agentur jako jsou Booking a Expedia. 59 % respondentů využívá online cestovních kanceláří k rezervaci svých cest, včetně pobytů v hotelu, ale i alternativního ubytování.

Není překvapením, že společnost Airbnb má stále významný dopad na cestovní ruch: 47 % respondentů nahradilo pobyt v hotelu pobytem v bytu pod záštitou Airbnb v roce 2018. Respondenti rovněž sdělili, že obecně používají online cestovní kanceláře k rezervaci hotelů a Airbnb k výběru krátkodobých, sezónních nájmů.

Zpráva však upozorňuje: „Spotřebitelé budou pravděpodobně preferovat stránky, které nabízejí nejvíce inventarizační hotely a alternativní bydlení. Avšak například Booking se rozvíjí rychleji v rámci pobytů v apartmánech, zatímco o Airbnb se v kontextu hotelového ubytování to samé říci nedá. K 30. 9. 2018 oznámila skupina, že je pod její záštitou 2.065 milionů bytových jednotek, které zahrnují i 430 tisíc hotelů, motelů a středisek.

Navíc Airbnb čelí silnému odporu hotelů v mnoha městech. Jen v poslední době hotelové asociace z 30 měst jako jsou Řím, Londýn, Buenos Aires, Barcelona nebo Tokio podepsali manifest s cílem „vyhnat profesionální operátory, kteří skrývají svoji nezákonnou činnost, což podle odhadů představuje více než 50 % fakturace platforem jako je Airbnb.

Podle společnosti Morgan Stanley očekává Airbnb do roku 2018 150 milionů přenocování ve Spojených státech, Francii, Velké Británii a Německu. V roce 2018 dosáhla kalifornská skupina, která působí v 191 zemích, 140 milionů přenocování. Cílem společnosti je do roku 2028 dosáhnout 1 miliardy uživatelů ročně.

Související články

Komentáře

Přidat komentář