ASIE ZAŽÍVÁ BOOM CESTOVNÍHO RUCHU

Andrew J. Wein - Oct 22, 2012
0

Zatímco jinde ve světě se turismu nedaří, Asie zaznamenala značný růst. Podle nedávné statistiky Světové organizace cestovního ruchu se cestovnímu ruchu daří nejlépe v asijsko-pacifickém regionu.

Jen za prvních šest měsíců roku 2012 vzrostl počet turistů o 8 %. Celosvětově přitom vzrostl počet mezinárodních turistů o 5 % na 467 milionů. Podle společnosti Boston Consulting Group zůstává v Asii přes 40 % celosvětového zisku z cestovního ruchu. Podle Světové rady pro cestovní ruch přispívá turismus k asijsko-pacifickému HDP zhruba částkou 533,7 miliard dolarů.

Podle odhadů Světové obchodní organizace poroste asijsko-pacifický cestovní ruch o 4-6 %. Odhad pro celosvětový turismus je přitom o více než 4 % nižší. Ředitel ITB Asia, Nino Gruttke, se nechal slyšet, že "když zkombinujete velikost a růst trhu, uvidíte, že Asie je z tohoto hlediska velmi atraktivní trh." Dodal také, že Asie nejen roste, ale získává stále větši samostatnost, což láká investory, aby vložili své peníze do cestovního ruchu.

Podle odhadů Boston Consulting Group bude v Indii a Číně do roku 2020 jedna miliarda obyvatel střední třídy. S tím souvisí další odhad, a sice že spotřebitelé v Číně a Indii utratí mezi lety 2010 a 2020 nejméně 64 bilionů dolarů za nejrůznější zboží a služby. Díky růstu střední třídy a vysokému počtu obyvatel se navíc očekává příbytek nových podniků.

Výkonná ředitelka singapurského úřadu pro cestovní ruch, Neeta Lachmandas, uvedla, že asijský trh cestovního ruchu je velice slibný a otevírají se stále nové možnosti. Oproti karibskému a středozemnímu trhu je totiž ten asijský stále ve fázi vývoje.

Stále více turistů objevuje Asii také díky novým linkám zaoceánských lodí. Od slavnostního otevření přístavního střediska pro velké lodě, Marina Bay Cruise Centre, v Singapuru brázdí lodě společností Costa Cruise, Seab Cruise a Celebrity Cruise i zdejší vody.

Nelze přitom zapomínat ani na starší asijské občany. Podle Gruttkeho by měla demografická křivka na asijském trhu kopírovat tu na americkém a evropském. Proto je podle něj důležité se poučit právě z americké a evropské situace, mají-li být asijské trhy úspěšně využity.

Související články

Komentáře

Přidat komentář