Česká republika se zaměřuje na turisty ze vzdálených trhů

Gregory Dolgos - Nov 3, 2010
0

Turisté ze vzdálených zemí jako je například Čína či Brazílie stále více navštěvují Českou republiku, proto je nutné se v rámci propagace země zaměřit i na tyto národy.

 

Čína, Brazílie a Indie, to jsou v současné době trhy, které mají v oblasti cestovního ruchu pro Českou republiku velký potenciál. Tyto rychle rostoucí ekonomiky mohou být do budoucna pro Česko významnými zdrojovými zeměmi. I tyto státy jsou v současnosti dobývány internetem a sociálními médii, přesto se ukazuje, že klasický prodej v kamenných cestovních kancelářích zásadně převládá.

Ročně cestuje do zahraničí asi devět procent všech Brazilců, Indů a Číňanů. V případě Brazílie cestuje 54 procent po Jižní Americe a Evropa je hned druhou nejoblíbenější destinací. Volí ji hned 32 procent Brazilců, kteří se rozhodnou vycestovat do zahraničí. V roce 2009 přijelo do Česka asi 30 tisíc brazilských turistů, tedy o 14 procent více než v loňském roce, od roku 2005 jde dokonce o 40 procentní nárůst.

„V Latinské Americe jsou sociální sítě velmi populární a z toho důvodu jsme vytvořili facebookový profil a také komunikační portál I love Europe.com. Tento portál slouží pro sdílení informací mezi cestovateli, ale také jako databáze kontaktů,“ popsal některé české aktivity ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism pro Mexiko a Latinskou Ameriku Petr Lutter.

Pro čínské turisty je neoblíbenější destinací jihovýchodní Asie. Z evropských zemí je to Velká Británie. Českou republiku navštívilo v loňském roce asi 62 tisíc čínských návštěvníků, což  je oproti roku 2008 16,5 procentní nárůst. 80 procent všech cest je v Číně prodáno kamennými cestovními kancelářemi, pouze dvacet procent tvoří online prodej. Nejedná se však o zahraniční cesty, zde je regulace čínské vlády a zahraniční pobyty jsou prodávány klasicky přes státem povolené cestovní kanceláře.

„Čínští turisté jsou zvyklí využívat služeb cestovních kanceláří a zejména kvůli vízové politice je individuální cestování velmi komplikované. Klademe proto důraz na propagaci České republiky prostřednictvím velkých touroperátorů a cestovních kanceláří,“ uvedl Jiří Vávra ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism v Číně. 

V Indii se v loňském roce prodalo asi 25 procent cest přes internet a toto číslo se každoročně zvyšuje o 30 procent. Přesto mají Indové celkově velmi nízký přístup k internetu a očekává se, že sociální média se budou do budoucna rozvíjet spíše pomocí aplikací v mobilních telefonech.  Do Evropy přijede ročně 19 procent indických turistů. V  roce 2008 žádalo o vízum do Česka asi 4000 obyvatel Indie, v loňském roce se počet žádostí vyšplhal na 5000. Pro ještě větší podporu indických návštěvníků agentura CzechTourism v prosinci oficiálně otevírá v Dillí své zahraniční zastoupení. 

„Pro příští rok připravujeme společně s ostatními členy Visegrádské čtyřky roadshow po největších indických městech, tak jako tomu bylo letos. Pravidelně pořádáme produktové prezentace pro cestovní kanceláře a v příštím roce máme v plánu pro cestovní kanceláře i agentury spustit vzdělávací program. V současné době máme kampaň v tištěných médiích, příští rok bychom se chtěli zaměřit i na internet,“ uvedla Radka Neumannová, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v Indii.

 

zdroj: European Travel Commission; agentura PhoCusWright; ČSÚ

kontakt: Ing. Filip Remenec, vedoucí mediálního oddělení a tiskový mluvčí ČCCR – CzechTourism, tel.: 221 580 611, e-mail: media@czechtourism.cz

Komentáře

Přidat komentář