Malým švýcarským hotelům se nedaří

Cecilia Garland - May 21, 2012
0

Kvalita švýcarských hotelů klesá. Důvodem jsou nedostatek hotovosti a několik posledních let nevýhodný kurz, který se během posledních měsíců ještě zhoršil. A většina těchto podniků jsou malé švýcarské hotýlky, které nemají jak expandovat. Kvůli malé poptávce je jejich situace ještě horší.

I přes příznivý rozvoj turistiky kvalita hotelů klesá. Za posledních 30 let totiž pokles počet hotelů, zato výrazně přibylo ubytoven. Malé hotely mají na švýcarském pohostinství největší podíl, to potvrzuje i Heinz Wehrle, ředitel hotelů Horwath ve Švýcarsku. Někteří odborníci tvrdí, že problémem je, že většina podniků se tdy nedrží zlatého pravidla pro hotely mít minimálně 100 pokojů. Průměr švýcarských hotelů byl v roce 1992 42 pokojů a 50 pokojů v roce 2009.

Hlavní příčiny krize:

Špatná distribuce

Investorů v pohostinství je dost, ale většina z nich nechce podporovat malé zisky malých podniků a raději investuje do rozvoje velkých řetězců. Jsou to sice investice v řádu stovek milionů švýcarských franků, ale velké projekty nejsou tak náročné a investice se vrátí ve velkém. Vedle takové konkurence nemají malé hotely šanci si získat pozornost investorů.

Nedostatečná modernizace

Mluvčí Asociace švýcarských hotelů, Susanne Daxelhofferová, si myslí, že za nízkou kvalitou malých hotelů stojí nedostatek modernizace. Poslední vlna proběhla mezi lety 2005 a 2008. A tak zatímco velké hotely jako Grand Hotel Dolder v Curychu a komplexy Bürgenstock s kapacitou 500 lůžek nemají o investice nouzy, malé hotely přijdou zkrátka. Středně velké hotely se sice snaží a část zisků investují do renovací, ale malé zisky v posledních letech jejich snahy brzdí.

Klesající kvalita

Podle Wehrleho by vám měla dobrá investice do nemovitosti také dobře vynášet. Hodně hotelů ale jen přežívá. Majitelé se snaží vyhnout bankrotu, který by následoval po zavření podniku a tak jen sníží ceny a kvalitu. To má špatný vliv na cenovou politiku a takovýmto hotelům se říká „Bad Beds“, špatné postele.

Podle odborníků se můžou podmínky zlepšit jen, když klesne počet hotelů a jako první by měly padnout ty s nejhorší kvalitou. Především je nadbytek malých jedno- a dvouhvězdičkových hotelů.

Na pomoc malým a středním hotelům vznikla v roce 2003 Švédská úvěrová společnost pro hotely (SHC). Nabízí finanční pomoc v podobě dostupných půjček s nízkým úrokem. SGH také pomáhá s výběrem hotelů, které mají naději na přežití. Vlastně tak určuje jejich osud.

Velkou roli na úspěchu hotelů hraje expanze. Noví cestovatelé z Indie, Číny a dalších zemí, kde se turismus vzmáhá se orientují podle velkých hotelů a nadnárodních značek. Malé hotely tento atribut nemají a jestli chtějí získat investice, měly by se stát součástí velké sítě.

Komentáře

Přidat komentář