BRAZILSKÁ OBCHODNÍ TURISTIKA ODOLÁVÁ NEGATIVNÍM TRENDŮM SVĚTOVÉ EKONOMIKY

Pat Hyland - Sep 17, 2012
0

I přes skomírající ekonomiku předpovídají prognózy Světové asociace obchodní turistiky (GBTA) brazilské obchodní turistice masivní růst. GBTA zveřejnila své předpovědi ohledně Brazílie v publikaci BTI™ Outlook, která vychází jednou za půl roku. Prognóza se snaží předpovědět trendy v obchodní turistice vždy na dva roky dopředu. Brazílie se řadí mezi země, kde obchodní turistika teprve začíná. Jen málo zemím v této kategorii se daří v posledních krizových letech udržet zisky z obchodní turistiky.

Podle prezidenta brazilské pobočky GBTA, Wellingtona Costy, stojí za úspěchem Brazílie v žebříčku světové obchodní turistiky fakt, že zdejší ekonomice se podařilo vyhnout se propadu ekonomiky, který ochromil velkou část světa. Narozdíl od vyspělých ekonomik Evropy a Ameriky zaznamenala Brazílie enormní nárůst zisků z obchodní turistiky a podle prognóz bude tento trend pokračovat. Costa dodal, že zatěžkávací test teď pro Brazílii bude přizpůsobit svoji infrastrukturu rostoucímu náporu v tomto odvětví. Tuto problematiku zdůraznila také zpráva GBTA.

Mezi nejoptimističtější odhady zprávy patří 9,3% růst nákupů na 30,1 miliard dolarů za rok 2012. Předpokládaný růst pro rok 2012 je dokonce 12,6 %. Co se týče ochoty obchodních cestujících utrácet, Brazílie by se měla v roce 2012 dostat na osmou příčku ve světě a předstihnout tak Jižní Koreu. A nápor turistů s sebou přinese také 6% nárůst kapacity hotelů. Větší nápor právě na hotely se očekává také v období konání Světového poháru FIFA a Olympijských her, které bude Brazílie brzy organizovat.

Další dobrou zprávou pro Brazílii jsou odhady růstu HDP, který by se měl z 2,9 % v roce 2012 dostat v roce 2013 na 4,1 %. Příjmy z obchodní turistiky navíc v Brazílii porostou rychleji, než se zbytek světa stačí vzpamatovat z ekonomické krize. V roce 2012 překročí míra nákupů v rámci mezinárodní obchodní turistiky domácí nákupy v této kategorii, které měly zatím vždycky navrch.

Řešení oddělní globálních světových řešení společnosti Visa s.r.o., Tad Fordyce, uvedl, že obchodní cestující utratili v Brazílii prostřednictvím karet Visa v roce 2011 o více než 2,3 miliard dolarů více než v roce 2010. Zároveň dodal, že jako sponzor zprávy je společnost Visa s.r.o. připravena finančně podpořit rozvoj infrastruktury v Brazílii a pomoci tak zemi lépe využít možnosti, které s sebou nese pořádání Světového poháru FIFA a Olympijských her.

Úkolem číslo jedna je teď pro Brazílii opravdu zlepšení infrastruktury a navýšení kapacity, jinak nebude schopná postarat se o rostoucí nápor obchodní turistiky. V tuto chvíli se staví zhruba 30 500 nových hotelových pokojů, což navýší kapacitu hotelů o 6 %. I tak bude ale poptávka převyšovat nabídku, a to zejména během nadcházejících sportovních událostí. Vláda však přesto plánuje zavést opatření, která by podpořila další růst ekonomiky, zvýšení příjmů domácností a posílila domácí poptávku po vlastním zboží.

Růst ekonomiky a příjmů z obchodní turistiky zajistí posun Brazílie na osmé místo ve světovém žebříčku obchodní turistiky, čímž se dostane před Jižní Koreu.

Související články

Komentáře

Přidat komentář