TURISTÉ NEPOUŽÍVAJÍ SOCIÁLNÍ MÉDIA K REZERVACÍM

Gary Diskin - Jan 7, 2013
0

Nová studie poradenské agentury Text100, která se zaměřila na turisty ze třinácti zemí, přinesla zajímavé informace, které podtrhují vliv sociálních médií na rozhodování turistů.

Výsledky studie naznačují, že sociální sítě mají velký vliv na plánování dovolené a jsou pro turisty inspirací díky sdílení zkušeností. Ovšem když dojde na samotný nákup, cestovatelé často obrátí. Turisté většinou nepoužívají stránky sociálních médií pro zamluvení letu, hotelu nebo pronajmutí auta.

Studie se opírá o rozhovory s 4 600 turisty ze zemí jako Austrálie, Čína, Francie, Indie, Malajsie, Jižní Afrika nebo Spojené státy. Každý respondent vykonal v předcházejícím roce alespoň jednu cestu, nebo se v příštím roce cestovat chystá.

Studie ukázala, že mladší cestovatelé (do 34 let) mají tendenci hledat inspiraci pro cestování na facebooku. Celých 87 % lidí z této skupiny přiznalo, že nápad pro své cesty našli právě tam. Zhruba polovina respondentů k tomuto účelu zase využívá Pinterest, Twitter či jiné sociální sítě.

Respondenti také přiznali, že využívají sociálních sítí i během dovolené. Zhruba dvě třetiny dotazovaných (68 %) používá k přístupu na sociální sítě své mobilní telefony nebo jiná mobilní zařízení. K jiným účelům je přitom používá jen menší procento uživatelů, například k fotografování je to 43 % a ke čtení novin 20 %.

Více než polovina dotazovaných (52 %) sdílí své fotografie z cest a 24 % píše recenze. Zajímavostí je, že respondenti mají tendenci sdílet spíše pozitivní recenze.

Celkem 63 % dotazovaných uvedlo, že při výběru destinace dají na radu a doporučení rodiny a přátel. Na web se jich spoléhá méně, jen 55 %. Nejoblíbenější webové stránky pro tyto účely jsou ty s recenzemi, hned za nimi následují profesionální průvodce a sloupky.

Studie naznačuje, že turisté se řídí tipy od rodiny, přátel a informacemi na sociálních sítích. Když ale dojde na samotné rezervace, jsou konzervativnější a využívají přímo stránek cestovních kanceláří, hotelů a leteckých společností.

Související články

Komentáře

Přidat komentář