TOP 7TRENDŮ V HOTELOVÉM PRŮMYSLU V ROCE 2022

Andrew J. Wein - Jan 10, 2022
0

Stejně jako celý sektor cestovního ruchu, i hotelový průmysl prochází v důsledku pandemie Covid-19 mnoha změnami. V této souvislosti vyvstává několik otázek, jaké požadavky a přání budou mít zákazníci tohoto sektoru v budoucnu, přičemž odborníci předpovídají 7 hlavních trendů hotelového průmyslu v roce 2022.

Digitalizované zážitky hostů

Tradiční, zákaznicky orientované služby se v posledních dvou letech vyvinuly v bezkontaktní služby. Pandemie Covid-19 v této souvislosti věci urychlila, přičemž došlo k zavedení řady opatření k omezení kontaktu a přenosu viru.

Hotelový průmysl se musí přizpůsobovat neustálému vývoji technologií a držet krok s těmito inovacemi. Brzy se například očekává, že hosté budou vstupovat do hotelových pokojů prostřednictvím otisku prstu nebo rozpoznávání obličeje, jako je tomu již dnes u chytrých telefonů.

Personalizace

Zlepšování zážitků hostů prostřednictvím personalizace je trend, který v pohostinství každým rokem roste. Využitím zákaznických dat s pomocí technologií mohou společnosti vytvářet nabídky na míru, které jsou zvláště zajímavé a atraktivní pro stávající i potenciální hosty.

Sólo cestovatelé

Dalším trendem v hotelovém průmyslu v roce 2022 bude rostoucí počet sólových cestovatelů. Po četných lockdownech se v roce 2022 zvýší počet samostatných cestovatelů, kteří hledají svobodu a dobrodružství svým vlastním individuálním způsobem.

Společnosti v sektoru musí svou nabídku přizpůsobit přáním těchto cestovatelů tím, že sníží vzdálenost mezi hotelovým personálem a hosty a své pokoje navrhnou tak, aby vznikla útulná a neformální atmosféra.

Holistické nabídky, zdraví a pohoda

Vzhledem k probíhající pandemii Covid-19 bude odvětví zdravotního turismu a wellness i v roce 2022 hrát důležitou roli. Kromě přísných zdravotních opatření na ochranu před virem bude odvětví wellness i nadále pociťovat vysokou poptávku po holistických nabídkách pro relaxaci těla a duše.

Udržitelnost

Udržitelnost, aktuální a významný trend v pohostinství, zůstane důležitým i v roce 2022. To se projeví v dalších etických a ekologických úvahách, zejména při rozhodování na úrovni hotelového managementu.

Patří mezi ně omezení používání jednorázových plastů, eliminace nadbytečného papíru prostřednictvím nepovinných účtenek, omezení plýtvání potravinami, snížení spotřeby energie prostřednictvím chytrých lamp, nabídka vegetariánských a veganských menu atd.

Virtuální a rozšířená realita

Díky úspěchu rozšířené reality (AR) a virtuální reality (VR) společnosti transformují své zážitky z cestování. Hotelový průmysl bude muset využít příležitostí, jako jsou virtuální prohlídky, k vytvoření digitálního prostředí, ve kterém si hosté mohou udělat přesný obrázek ještě před rezervací ubytování – trend, který pravděpodobně poroste na popularitě.

Méně delších cest a více výletů

Přestože mezinárodní cestování opět pomalu ožívá, požadavky na Covid testy, karanténu, zvyšování cen leteckých společností a komplikovaná byrokracie vedly některé cestovatele k tomu, aby se rozhodli pro takzvané staycations, tedy jednodenní výlety bez přenocování.

Jiní byli nuceni výrazně omezit cestování na delší období v porovnání s dobou před pandemií. Kromě uvedených důvodů mají ekologicky smýšlející rekreanti tendenci cestovat méně a/nebo blíže k domovu právě z ekologických důvodů.

Související články

Komentáře

Přidat komentář