Turisté ve věku 50 – plus začínají být tahouny výjezdové turistiky

Chris Grad - Nov 23, 2011
0

Turisté ve věku 50 – plus začínají být tahouny výjezdové turistiky. Zjistila to ve své analýze Asociace cestovních kanceláří ČR (ACK), kterou uskutečnila napříč celým trhem ve spolupráci s cestovatelským serverem Sopka.cz.

Za posledních 5 let (2006-2011) zaznamenala tato skupina cestujících prudký nárůst, a to z 15% celkového počtu klientů na 32% u poznávacích zájezdů a z 13% na 22% u pobytových zájezdů.

„Vývoj v České republice kopíruje vývoj v celé Evropě, kde došlo k nárůstu této skupiny cestujících v letech 2005 – 2010 z 17% na 27 % z celkového počtu klientů cestovních kanceláří,“ komentuje výsledek průzkumu ACK místopředseda asociace a tiskový mluvčí Jan Papež.

„U poznávacích zájezdů je tento trend nepřehlédnutelný. Klienti ve věku přes 50 mají ještě tradiční vzdělání, kde zeměpis a dějepis hrál významnou roli. Lidé, kteří prožili svá mladá léta bez možnosti cestovat a přitom byli vzdělávacím systémem vedeni seznámit se s historií a místopisem mnoha zemí, měli a mají své cestovatelské sny. Věk po 50 je ideálním věkem pro splnění takových snů. Cestovní kanceláře, které se soustředí na kvalitní služby mají velikou příležitost tuto klientelu získat,“ dodává Jan Papež.

Nárůst pobytových zájezdů klientů ve věku přes 50 může být ovlivněn i pobídkami některých destinací, které poskytují speciální slevy této skupině klientů – např. Španělsko, Kypr a Řecko. Asociace cestovních kanceláří ČR by byla ráda, kdyby se k takovým motivačním akcím přidala i Česká republika, a to nejen pro zahraniční klienty z Evropské unie, ale i v rámci domácího cestovního ruchu. Především v okrajových sezónách by to regionálním poskytovatelům služeb a cestovním kancelářím zaměřeným na domácí cestovní ruch velmi pomohlo.

Analýza ACK ukázala i další trend, týkající se cestujících ve věku přes 50. Výrazně roste i počet dovolených prarodičů s vnoučaty. Ekonomická situace nutí rodiče využít plně čas pro své zaměstnanecké povinnosti a dovolenou s dětmi přesouvají na prarodiče.

Evropa stárne a nabídka služeb v České republice by se tomu měla přizpůsobit. Stejně tak marketingové aktivity příslušných institucí, např. CzechTurismu by měly tento trend zaznamenat a dát jasně na vědomí evropským klientům ve věku přes 50, že Česká republika může být pro jejich cesty skvělým cílem. Podle ACK je trend nárůstu cestování klientů ve věku přes 50 tak výrazný, že určitě stojí za hlubší zamyšlení a hledání cesty, jak tento trend zachytit a využít.

Kontakt: Jan Papež,místopředseda ACK ČR pro vnější vztahy a tiskový mluvčí

Tel: 603535989

 

Komentáře

Přidat komentář