UDRŽITELNOST FIREMNÍHO CESTOVÁNÍ NA VZESTUPU

Andrew J. Wein - Feb 2, 2015
0

Podle nové studie udržitelnosti cestovních programů, za kterou stojí divize výzkumu a vzdělávání GTBA většina evropských společností (57%) k jejich cestovní politice připsala i iniciativu udržitelnosti.

Můžeme tedy oproti roku 2012 (39%) zaznamenat značný nárůst, který se dává za vinu finančním výhodám a vylepšením v oboru bezpečnosti. Studie také odhalila, že se letos v USA snaží o integraci programů udržitelnosti více firem (z 11% v roce 2011 na 19%), ale stále pokulhávají za svými evropskými protějšky.

Joseph Bates, viceprezident výzkumu nadace GBTA řekl, že obecně se iniciativy udržitelnosti zahrnují do programů hlavně evropských organizací. Americké organizace mají ovšem také možnosti vylepšení jejich programů. Bates také konstatoval, že evropské společnosti zaměřují své úsilí tak, aby jim přineslo jak ekologické, tak i finanční výhody, zatímco americké společnosti si udržují silné zaměření na mezilidský aspekt udržitelnosti.

Studium Udržitelnost v Cestovních Programech nadace GBTA bylo sponzorováno společností Enterprise Holdings. Ve studii figurovalo skoro 300 amerických a evropských Cestovních Manažerů, čímž se zajistilo lepší porozumění dnešnímu pohledu na iniciativy udržitelnosti a také lepší porozumění role, kterou hraje funkce udržitelnost v pozemní přepravě. Dále se studie GBTA  zaměřila na budoucí záměry ohledně integrace udržitelnosti  firemních programů, stejně tak jako na rozdíly a podobnosti v různých regionech.

Kromě těchto iniciativ výzkum analyzoval dopad iniciativ udržitelnosti a ukázal, že mezi společnostmi, které měří svoji ekologickou stopu, skoro všechny měří i aktivitu vzdušného cestování (96% v Evropě a 92% v USA).

Jim Burell, Viceprezident evropské pobočky Enterprise Holdings konstatoval, že ho nepřekvapuje, že problémy ohledně udržitelnosti stoupají v bodech programu u většiny cestovních manažerů. Udržitelnost v řetězci cestovních zásob byla jedním z hlavních komponentů při diskuzích posledních několik let. Nicméně je zde značný příklon k jejímu dopadu a měření než jen k tomu, že je to zajímavý komponent do sbírky.

Jim také konstatoval že Enterprise Holdings pracovalo s jinou organizací, čímž jí měla pomoci pochopit dlouhodobý efekt korporačního testování a to nejen v ohledu ceny, ale také výkonu, ohledu na životní prostředí a bezpečnosti zaměstnanců. Konstatoval také, že toto sahá i za zásoby aut. Všimli si také většího tlaku na otázku, jak spravují jejich vlastní řetězec zásob v závislosti na jejich udržitelnosti.

Klíčové body studia

Většina evropských cestovních manažerů (52%) si myslí že udržitelnost je pro jejich organizace důležitější než před 2 lety.

Téměř 50% evropských společností shledává dopad železničních dodavatelů a autopůjčoven na životní prostředí jako důležitý/velice důležitý faktor (44%). Podobné množství nahlásilo, že si od dodavatelů nechává posílat data ohledně emisí (železniční dodavatelé: 44%, dodavatelé zapůjčovatelných aut: 47%). Bezpečnostní ohledy jsou hlavními důvody investice do udržitelnosti v obou oborech (72% v USA a 74% v Evropě). Dlouhodobá možnost šetření (71%) se umístila v Evropě na druhém místě, zatímco americké společnosti se soustředili hlavně na přispívání společnosti (68%).

40% či více amerických a evropských společností věří, že jejich investice do udržitelnosti povede k výkonným firemním procesům, lepšímu image a vylepšení morálky zaměstnanců.

Komentáře

Přidat komentář