SOCIÁLNÍ SÍTĚ: BUDOUCNOST CESTOVNÍHO RUCHU

Sara Thopson - Oct 4, 2010
0

Sociální sítě se stávají jedněmi z nejoblíbenějších stránek, kterým mladí i staří věnují značnou část svého volného času. Být na Facebooku nebo Twitteru je tak v dnešní době nezbytné i pro firmy podnikající v turismu. 

 

Technologie se vyvíjí tak rychle, že mnozí mají problémy s ní držet krok. Zatímco e-maily jsou pro rodiče stále ještě novinkou, jejich děti už posílají textové zprávy a každou hodinu aktualizují své profily na Facebooku a Twitteru. Sociální sítě jsou v dnešní době důležitou součástí života lidí vyspělého světa a i mnohé firmy už objevily jejich kouzlo a užitečnost. Vstup na tento trh není vůbec složitý a navíc v sobě skrývá obrovský reklamní potenciál.

Ať už se jedná o letecké společnosti, hotely nebo cestovní kanceláře - každá firma podnikající v oblasti cestovního ruchu se snaží z velkého koláče sociálních sítí ukrojit svůj díl. Zvýšení počtu 'fanoušků' na internetu je ideálním krokem a skvělým marketingovým nástrojem. Firmy tak mohou své 'fanoušky' informovat o novinkách a mimořádných nabídkách; hotely nabízí víkendové slevy typu 'kup jeden a dostaň druhý zdarma', letecké společnosti představují slevy na určité dny. Mnoho cestovních kanceláří tak najímá odborníky, kteří se zaměřují pouze na obchodování a komunikaci se zákazníky skrze Facebook a Twitter.

Mluvené slovo je velice silným nástrojem, a zatímco internet poskytuje širokou škálu informací a nabídek, spousta z nás dává přednost doporučení ostatních. Jedním z nejoblíbenějších portálů turistů je TripAdvisor, kde lidé mohou popsat své zkušenosti např. s nějakým hotelem nebo službami. V současnosti se ovšem ukazuje, že mnoho lidí, zvláště ve věku kolem 25 let, raději zavěsí na svůj profil na Facebooku poznámku, ve které žádá své přátele o jejich radu či názor na daný hotel.

Reklama na Facebooku či Twitteru je tak důležitým nástrojem marketingu - nestojí moc úsilí ale přináší hodně výhod. V oblasti cestovního ruchu tak mají sociální sítě velkou budoucnost.

Související články

Komentáře

Přidat komentář