WELLNESS CESTOVNÍ RUCH: JAK JE NA TOM BĚHEM PANDEMIE?

Tourism Review News Desk - Apr 19, 2021
0

Cestovní ruch celosvětově prochází během pandemie Covid-19 velmi těžkým obdobím. Cestovní a sociální omezení značně věci komplikují a žádná země ani odvětví nejsou výjimkou.

Ani wellness cestovnímu ruchu se nepodařilo uniknout dopadů této bezprecedentní krize. Ale je situace opravdu tak špatná? Jaká je současná situace v tomto odvětví a existují nějaké měnící se trendy?

Jak již bylo uvedeno, zdravotní cestovní ruch byl významně zasažen pandemií. Je však zajímavé sledovat, jak různé země či regiony na situaci reagují, zejména z hlediska wellness výletů a služeb.

Nové trendy v odvětví

Udržitelnost je dlouhodobým trendem v rámci wellness cestovního ruchu a v posledních několik měsících byl tento trend opět zdůrazněn. Pandemie zvýšila povědomí o fyzické a duševní pohodě a společnost obecně považuje tyto faktory za ještě důležitější.

Myšlenka je taková, že materiály používané ve wellness zařízeních by se měly cítit dobře a pokud možno pocházet z místních zdrojů. Měly by být také vyráběny způsobem šetrným k životnímu prostředí a měly by být prospěšné pro zdraví.

Odvětví se rovněž zaměřilo víc na aspekty, jako je energetická účinnost a kvalita vzduchu a vody. Spolu s obecnou touhou po zdravém životě se wellness komunity rovněž odkládají od absolutních luxusních projektů k dostupnějším a ekologičtějším nabídkám.

Mentální wellness v Africe

Až donedávna zaznamenávala Afrika velmi rychlý růst v tomto odvětví cestovního ruchu. Situace se však nyní náhle změnila. Kvůli krizi přišlo o práci přibližně 8 milionů lidí a mnoho wellness hotelů muselo zavřít.

Přesto lze však zmínit i některé zajímavosti. Dle odborníků se například zvýšila poptávka po koučování ke snížení stresu. Rovněž došlo k rychlému nárůstu zájmu o wellness nabídky v oblasti duševního zdraví v důsledku masivních omezení a omezeného sociálního kontaktu.

Odborníci rovněž předpovídají, že wellness nabídky budou po pandemii ještě více žádané. Je to hlavně kvůli tomu, že lidé touží po svobodě jako v dobách před Covid-19 a touží znovu po „normálním“ životě.

Optimismus v Asii

V Asii jsou lidé obecně optimističtí, protože wellness je i nadále velmi důležitá součást nabídky dovolené. V Číně se situace téměř vrátila do normálu a v zemi jsou populární obzvlášť fitness nabídky.

Například Srí Lanka se již dlouhou dobu snaží posílit wellness průmysl, a to autentickým umístěním odpovídajících hotelů. V posledních pěti letech se nabídka na celém ostrově neustále rozšiřovala s cílem v dlouhodobé perspektivě posunout Srí Lanku v tomto odvětví.

Nelze se však v současném kontextu vyhnout špatným zprávám. Kvůli pandemii cestuje do Asie o 30 až 50 % méně turistů než obvykle. Například v Thajsku muselo být zavřeno mnoho wellness zařízení a 35 % z nich se znovu ani neotevře.

Důsledky omezení v mezinárodním cestování mají drastický dopad také na asijsko-pacifický region. Dalším problémem je i to, že obecně chybí vládní podpora a jasně formulované perspektivy pro budoucí plánování.

Wellness v Evropě již není luxusním zbožím

Jak bylo možné spatřit, loni musely evropské trhy hlavně žít z domácího cestovního ruchu. Domácí cestování se zvýšilo zejména v severní Evropě a s největší pravděpodobností zůstane populární i po skončení pandemie.

Celkový zájem o wellness cestovní ruch stále roste a je třeba poznamenat, že Evropa zaujímá v tomto ohledu vedoucí pozici. Bude však nutné počkat na konec krize, aby bylo možné využít potenciál tohoto „nového sektoru“.

Uvidíme, jaké nové příležitosti se otevřou pro zdravotní cestovní ruch v Evropě, ale jisté je, že wellness již není považováno za luxus, ale spíže za životní styl. Lidé vědomě chtějí využívat wellness nabídek zaměřené na zdraví a jsou rádi, že z nich mohou mít prospěch.

Komentáře

Přidat komentář