CESTOVNÍ RUCH V USA ČEKÁ VELKÉ POSÍLENÍ

Justin N. Froyd - Mar 28, 2022
0

Státy celosvětově ruší omezení související s pandemií Covid-19 a svět cestovního ruchu se tak připravuje na restart sektoru, který byl v posledních dvou letech zdecimován k nepoznání.

V této souvislosti očekává jeden z největších světových trhů cestovního ruchu, Spojené státy americké, v nadcházejících měsících dle nejnovějších údajů výrazné posílení.

Přes 80 % Američanů chce cestovat

Poslední dva roky byly pro cestovní ruch v USA velmi těžké, ale s rušícími se omezeními je ochota cestovat mezi Američany vyšší než kdy jindy.

Podle nedávné zprávy The Vacationer se více než 80 % dospělých v USA (208 milionů lidí) chystá letos v létě podniknout alespoň jednu cestu. To je nárůst o 12 % a 35 milionů ve srovnání s loňskými čísly.

Rezervační platformy jako Vrbo, Hopper a Kayak také zaregistrovaly zvýšenou poptávku. Překážkou zřejmě nejsou ani dodatečné náklady na letenky a cesty autem kvůli rostoucím cenám pohonných hmot.

Data ukazují, že tempo rezervací na jarní dovolené je o 49 % rychlejší než touto dobou v loňském roce a o 26 % rychlejší než před pandemií. Například Vrbo již teď překonalo poptávku z minulého léta o 15 %.

Nicméně je třeba poznamenat, že pokračující válka na Ukrajině ovlivnila chování Američanů při cestování, přičemž více turistů nyní preferuje domácí cesty (74 %). Obecně platí, že čím je respondent mladší, tím je pravděpodobnější, že letos v létě pocestuje do zahraničí

Je však třeba poznamenat, že Američané zřejmě preferují spíše destinace jako Mexiko, Střední Amerika a Karibik než Evropu. Hopper například poznamenal, že americké rezervace do Evropy klesly od poloviny února z 21 na 15 %.

Finanční balíček na cestě

Kromě zvýšení poptávky po cestování získá sektor také významnou finanční podporu pro oživení v období po pandemii.

Před několika dny schválil Kongres USA tzv. „Omnibus Bill“ (zákon pokrývající řadu samostatných nebo nesouvisejících otázek), který přiděluje 1,5 bilionu dolarů vládních prostředků různým institucím po celé zemi.

Společnost Brand USA, marketingová agentura pro cestovní ruch v USA, získala mimo jiné finanční prostředky ve výši 250 milionů dolarů. Americká cestovní asociace (USTA) to popsala jako „velké vítězství pro celý cestovní ruch“.

Z tohoto legislativního boomu ale těžila nejen Brand USA. V souhrnném návrhu zákona byla zvážena řada dalších iniciativ s přímým dopadem na cestování.

Například americké ministerstvo zahraničí dostalo příkaz zlepšit někdy příliš dlouhé čekací doby při zpracování žádostí o víza. Kongresu musí být předložena zpráva s podrobnostmi o faktorech stojících za zpožděními a zkoumající proveditelnost méně osobních rozhovorů nebo používání videokonferencí.

Federální dálniční správě bylo dále nařízeno, aby určila budoucí koridory pro alternativní paliva na podporu cestovního a turistického provozu a byly v souladu s Národním strategickým plánem infrastruktury cestovního ruchu.

Současně bude muset Správa bezpečnosti dopravy (TSA) předložit Kongresu zprávu identifikující letiště s CAT (technologie ověřování dokladů) a bez tohoto systému a plán jeho pořízení a nasazení na všech letištích v zemi.

A konečně, národní parky dostaly navíc 142 milionů dolarů, přičemž ministerstvo vnitra bude nyní oprávněno převádět finanční prostředky Federální správě silnic na dopravní projekty v národních parcích.

Celkově vzato jde skutečně o krok správným směrem pro turismus v zámoří. S tím, jak se opět zvyšuje touha cestovat a čerstvé finanční prostředky jsou na cestě do příslušných pokladen, lze uzavřít, že cestovní ruch ve Spojených státech čekají vskutku lepší časy.

Související články

Komentáře

Přidat komentář