KANÁRSKÉ OSTROVY ZAVÁDĚJÍ PODPORU UDÁLOSTNÍHO CESTOVNÍHO RUCHU

Theodore Slate - Mar 1, 2021
0

Promotur Turismo de Islas Canarias, úřad cestovního ruchu na Kanárských ostrovech, započal svoji podporu událostního cestovního ruchu. V tomto kontextu vyhlásil úřad specializovaný program pro události na ostrovech, pro jehož účely bude investováno 760 tisíc eur. To uvedlo minulý týden ministerstvo cestovního ruchu, průmyslu a obchodu.

Události, jak je uvedeno v oznámení, mohou být kulturní (aktivity související s divadlem, tancem, hudbou, plastickým a výtvarným uměním, kinem nebo audiovizuálními materiály a literaturou), sportovní, vědecké, akademické, kulinářské a turistického charakteru.

Za účelem zlepšení ekonomické situace vyvolané pandemií Covid-19 se tato podpora může vztahovat pouze na soukromé subjekty, které organizují a pořádají akce v místě určení.

Šéfka regionálního cestovního ruchu v oblasti Yaiza Castilla uvedla, že „odvětví cestovního ruchu na Kanárských ostrovech potřebuje opatření ke zmírnění dopadů způsobených krizí, která rovněž umožní opětovné zahájení činnosti a zaměstnanosti, čehož je dosaženo podporou vytváření a udržování agendy aktivit, které přitahují turisty“.

Na tyto účely bude, jak již bylo zmíněno, přiděleno 760 tisíc eur, z čehož 385 tisíc investuje Promotur Turismo de Islas Canarias a zbývajících 375 tisíc bude alokováno z dohody podepsané se státem o zmírnění ztrát po bankrotu skupiny Thomas Cook.

Zároveň v polovině roku vyhlásí ministerstvo prostřednictvím své veřejné společnosti opět nové sponzorství pro tento typ akce.

Sponzorství bude distribuováno po ostrovech, takže Gran Ganaria a Tenerife obdrží každý 22,37 %, Lanzarote a Fuerteventura každý 17,11 %, La Palma 8,55 %, La Gomera a El Hierro po 5,26 %. Zahrnuta byla i La Graciosa s podílem 1,97 %.

José Juan Lorenzo, generální ředitel Promotur Turismo de Islas Canarias, se domnívá, že „je důležité, aby podpora událostí byla důsledkem individuality každého ostrova, proto bude za vodítko považován rozvoj ostrova a personalizované turistické prvky“.

Akce osobně se musí konat od 1. dubna do 30. června a musí být prezenční, nikoli virtuální. Kromě toho musí akce pro své plánování a realizaci dodržovat určitou formu sociální práce, jako je najímání většího počtu společností nebo zaměstnanců, nebo najímání osob se zdravotním či jiným postižením.

Vzhledem k měnící se pandemické situaci na ostrovech však existuje možnost zachování sponzorství, i když je prezenční událost nucena změnit formu na virtuální, a to za předpokladu, že se situace zhorší, a že událost splňuje požadavky na to, aby se mohla konat online.

K účasti v programu pro podporu událostního cestovního ruchu jsou vyzvány obchodní společnosti, malé i střední podniky, ale i větší společnosti, jako jsou neziskové organizace, případně taky osoby samostatně výdělečně činné, dočasné obchodní odbory a klastry.

Mezi důležité aspekty pro získání sponzorství patří mimo jiné začlenění dalších odvětví do události, účast obyvatel a regionálních podniků, dopad na obraz Kanárských ostrovů jako destinace, inovativní charakter a jeho sociální, ekonomický a environmentální dopad.

V závislosti na hodnocení a schválení bude Promotur Turismo de Islas Canarias spolufinancovat určité procento akce, které se bude pohybovat mezi 20 až 50 %.

Související články

Komentáře

Přidat komentář