TOP 5 DESTINACÍ S ÚSPĚCHEM SPOJENÝM Z MEDIALIZACÍ

Theodore Slate - Jul 22, 2019
0

Občas postačí hudební klip, seriál či film, aby místo náhle ztratilo svůj příznačný klid a zaplavilo se fanoušky a turisty. Medializace je schopna ovlivnit úspěšnost destinace do značné míry, a to k lepšímu (v ekonomickém slova smyslu) nebo k horšímu (ekologické škody způsobené masovou turistikou). Tourism-Review vám představuje pět destinací, které se díky médiím staly takřka kultovními místy.

Černobyl

Spouštěč: Seriál Černobyl na HBO

Černobyl, který v roce 2018 přijal pouze 70 tisíc návštěvníků, je jedním z příkladů vlivu médií na destinaci. Důvod? Je jim nedávný mini-seriál Černobyl na americkém kanálu HBO s kritickým a populárním úspěchem. I třicet tři let po jaderné katastrofě jsou návštěvníci zvědaví a navštěvují neslavnou ukrajinskou elektrárnu a nedaleké město duchů Pripjať.
Podle dostupných informací se počet rezervací od začátku vysílání seriálu v květnu zvýšil o 40 %. Návštěvy areálu jsou dostupné na místě za zhruba 100 amerických dolarů na osobu. Paradoxem je i to, že těchto pět epizod ani nebylo natočeno na místě, ale v podobných prostředích, ve Vilniusu a v bývalé litevské elektrárně Ignalina. A Litva rovněž využívá této příležitosti k organizování vlastních tematických zájezdů.

Dubrovník

Spouštěč: Seriál Hra o Trůny na HBO

Dubrovník, který každoročně přivítá 1,3 milionů návštěvníků, byl již předtím přeplněn výletními loděmi. Nyní je však město doslova zaplaveno fanoušky Hry o Trůny, rovněž z produkce HBO. První sezóna byla natočena na Maltě, ale po sporu s místními úřady se natáčení přestěhovalo do chorvatského města, zvláště zvýrazněně až do šesté sezóny. Část světa nyní vidí „perlu Jadranu" jako Královo přístaviště, malebné hlavní město sedmi království. I přes nelibost místních, je ve městě spousta tematických okruhů upozorňujících na slavný seriál.

Louvre

Vodopády Fjadrargljufur

Colmar

Spouštěč: Čínská reality show Chinese Restaurant

Od natáčení reality show Chinese Restaurant v Bistrot des Lavandières de la Petite Venise v červnu 2018, žije Colmar v čínském čase. Fanoušci jedné z nejpopulárnějších čínských reality show – 2,5 miliard zhlédnutí na sociálních sítích – by si nenechali ujít selfie před hrázděnou restaurací v tomto alsaském městě. V roce 2018 se zde počet přenocování čínských turistů zvýšil o neuvěřitelných 70 %. Od začátku roku 2019 je růst stále dvojciferný. Starosta Gilbert Mezer, který hrál svou roli v jedné z episod, se domnívá, že jeho město má ještě větší potenciál a plánuje cílené propagační kampaně k dosažení vyšších cílů.

Související články

Komentáře

Přidat komentář