10 Největších hotelových řetězců v EU

Vanderlei J. Pollack - May 21, 2012
0

Seznam 10 největších evropských hotelových řetězců se letos moc neliší od roku 2011. Na špičce jsou stále ty samé řetězce a stejně jako vloni je Accor číslo jedna. MKG hospitality vede databázi všech nejúspěšnějších evropských hotelů ze všech 27 zemí. Hotely jsou zde ale hodnoceny podle mezinárodní proslulosti spíš než podle zavádění novinek.

1. místo: Accor

Řetězec Accor obhájil první místo! V současnosti má skupina Accor velké množství hotelů a pokojů, konkrétně 2 343 hotelů s celkem 254559 pokoji. Klíčem jejich úspěchu je promyšlená strategie. Z jejich transakcí z roku 2011 je jejich filozofie jasně patrná. Je jasné, že za úspěch z minulých let vděčí svému postupu a nejspíš se osvědčí i v budoucnu.

2. místo: Best Western

Společnost Best Western zažila v roce 2011 velký vzestup. Podařilo se jí najít novou image a prosadit se v Evropě a na mezinárodní úrovni. Mezi její nejlépe se rozvíjející projekty patří například Best Western Premier a Best Western Plus. Obzvlášť dobrý byl listopad 2011, kdy otevřeli 7 nových hotelů, 4 z toho v Paříži. Úspěchem je, že Best Western se dokázal umístit na 2. místě i přes odloučení od skupiny Astotel Parisian. Francouzský trh byl opravdu přínosem, protože společnost accor vykázala 8,7% nárůst příjmů, což je 48,1 milionů eur.

3. místo: IHG

IHG vlastní v současnosti 559 hotelů s celkem 86 780 pokoji. Britská skupina si připsala celkem 5 800 pokojů v 8 hotelech. Má vazbu na 7 hotelů Crowne Plaza a 5 hotelů Indigo. Součástí skupiny jsou také značky Holiday Inn a Holiday Inn Express, které IHG letos dopomohli k třetímu místu. Poté, co dobyli britský trh, brousí si IHG zuby na Francii a Německo. Příjmy dosáhly jen v Evropě téměř 405 milionů dolarů.

4. místo: Skupina du Louvre

Skupina Groupe du Louvre minulý rok sháněla 28 nových spolupracovníků, což jí pomohlo na cestě mezi 10 nejlepších hotelových řetězců. I když má jméno Groupe du Louvre v pohostinství už svůj zvuk, dokázala společnost i přes tvrdou konkurenci expandovat a dále růst.

5. místo: Carlson Rezidor

V roce 2011 se Rezidor mohl pochlubit 3 953 pokoji jen v samotné Evropě. Řada nových míst vznikla ve Francii, Švédsku, Polsku, Velké Británii, Maďarsku, Itálii, Nizozemsku a Řecku. V únoru Rezidor také zahájil nový program pro stálé klienty, Club Carlson. A v březnu se skupina spojila s Club Med, což pro hosty letovisek znamená výhody jako bonusové body.

6. místo: Hotely NH

Skupina Hotely NH pochází ze Španělska a v roce 2011 zažila úžasný vzestup díky smlouvě s čínskou NHA skupinou. V současnosti mají Hotely NH celkem 356 hotelů a v nich 51 453 pokojů. V žebříčku ale dosáhly jen na 6. místo, protože jejich nabídka v hodnotě 330 milionů eur byla ještě před koncem roku 2011 stažena.

7. místo: Hotely a restaurace Whitbread

Rok 2011 byl pro hotely Whitbread naprosto skvělý, protože od ledna do listopadu zaznamenala skupina 9,8% nárůst poptávky. Celkem 97,4 % z 2 100 nových pokojů je ve Velké Británii. Ceny za pokoj v průměru stouply o 2 %, přičemž obsazenost se zvedla také, o 0,8 %. Premier Inn spustil projekt MinoSolus pro městské oblasti a Foating Room, takže hosté mají klid i v rušném prostředí.

8. místo: Melia International

Skupina hotelů Melia International letos začala smlouvou s Jin Jiang, jedním z nejlepších čínských hotelových řetězců. Smlouva se týká také sdílení zkušeností z oblasti kultury a vedení. Dojde i na výměnu výkonných aktivit vybraných oddělení mezi Čínou a Evropou. Skupina Meila si slibuje, že takto bude mít navrch nad konkurenty, protože jedním z aspektů, které zákazníky a cestovatele láká, je originalita.

9. místo: Hilton Worldwide

Hilton má v současnosti 184 hotelů se 43 189 pokoji. Jen v Evropě otevřela 8 500 nových pracovních míst a plánuje další expanzi. Jedním z nejlepších rozhodnutí v roce 2011 bylo, že Blacksone, který založil také Hilton, koupil hotely Mint. Nákup vyšel na 947 milionů amerických dolarů. Ke konci roku otevřel Hilton dvě nová místa, jedno na letišti ve Frankfurtu a druhé v Hiton Garden Inn.

10. místo: Hotely a restaurace TUI

Rok 2011 nebyl pro TUI jednoduchý. Řada finančních komplikací brzdila aktivity a vedla téměř k bankrotu. I tak ale TUI dokázala zvýšit nabídku o 1,1 % a jejich výkon se zvýšil o 2,7 %.

Související články

Komentáře

Přidat komentář